Kontrola Dostępu, RCP - Rejestracja Czasu Pracy
Kontrolę dostępu i rejestrację czasu pracy można wykonać w oparciu o wiele urządzeń dostępnych na rynku, jednak dobór odpowiednich to najważniejszy etap w projektowaniu takiego systemu. Działanie takiego systemu polega na rejestracji użytkowników korzystających ze swoich kart, kodów czy tez specjalnych breloczków w celu dostania się do pomieszczeń lub po prostu zgłoszenia faktu rozpoczęcia pracy. Projektując rozbudowany system, można nadać hasłom, kartom itp. uprawnienia, które umożliwią dostęp tylko do wybranych pomieszczeń w określonym czasie, co można zrealizować na jednej centrali bez potrzeby montowania wielu urządzeń. Eliminuje to potrzebę noszenia wielu kart, a całość systemu jest kontrolowana z jednego miejsca i rejestrowana w jednym systemie. Możliwości wykorzystania dobrej klasy urządzenia są ogromne i jedynie od projektanta zależy w jakim stopniu zostaną one wykorzystane. Istnieje możliwość połączenia kontroli dostępu i rejestracji czasu pracy razem z systemem alarmowym, co dodatkowo eliminuje koszty oraz znacznie upraszcza wykonanie systemu.